Biznes wspiera Organizacje Pozarządowe

W Polsce jest zarejestrowanych 143 000 organizacji pozarządowych. Spektrum działań i wsparcia stowarzyszeń i fundacji jest tak szerokie, że nie sposób wymienić ich jednym tchem. Według portalu www.ngo.pl 67% z organizacji współpracuje z biznesem, aby realizować swoje cele statutowe.

02.03.2021

W Polsce jest zarejestrowanych 143 000 organizacji pozarządowych. Spektrum działań i wsparcia stowarzyszeń i fundacji jest tak szerokie, że nie sposób wymienić ich jednym tchem. Według portalu www.ngo.pl 67% z organizacji współpracuje z biznesem, aby realizować swoje cele statutowe.

W Fundacji DKMS współpraca z firmami jest absolutnie nieodzowna na każdym etapie naszej pracy na rzecz dobrowolnego dawstwa szpiku. Żyjemy w symbiozie z naszymi zaufanymi dostawcami (np. pałeczek do wymazu, formularzy do rejestracji) i firmami z którymi współpracujemy przy transporcie komórek macierzystych, krwi czy obecnie, w związku z bardziej rygorystycznymi standardami bezpieczeństwa w obliczu COVID-19 -transporcie potencjalnych dawców do klinik pobierających. Przez lata wypracowaliśmy sprawne mechanizmy, które pozwalają na sprawną pomoc, bo czas w naszej pracy to przede wszystkim życie pacjentów.

Niezwykle istotną gałęzią współpracy pomiędzy Fundacją DKMS a firmami, są działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Firmy zarówno te duże i międzynarodowe jak i małe rodzinne przedsiębiorstwa, od lat wspierają Fundację DKMS poprzez działania CSR-owe. Przede wszystkim organizując Dni Dawcy w miejscu pracy z pokryciem kosztów rejestracji swoich pracowników bądź klientów.

„Firmy decydując się na organizację Dni Dawcy, wspierają nas finansowo. Koszt przebadania i zarejestrowania jednego potencjalnego dawcy szpiku w bazie Fundacji DKMS to 180 zł, które nie jest refundowane przez NFZ. Dzięki temu, że pracodawca przeznacza część swojego budżetu na opłacenie tych kosztów, pracownicy lub klienci mogą dołączyć do bazy i uratować życie swojemu „bliźniakowi genetycznemu” - mówi Olga Fiedorowicz, Koordynator ds. Fundraisingu.

Firmy których biznes opiera się na sprzedaży, chętniej wybierają mechanizm marketingu zaangażowanego społecznie, przekazując część dochodu ze swoich usług lub produktów na rzecz ratowania życia. Przykładem takich działań jest polska marka Lilou która od ponad 9 lat przekazuje 20 zł z każdej sprzedanej bransoletki z puzzelkiem, symbolizującej „brakujący element” którym jest Dawca szpiku w procesie leczenia chorych pacjentów.

Każda forma wsparcia od biznesu jest ważna i przybliża Fundację DKMS do realizacji misji: aby każdy pacjent potrzebujący przeszczepienia znalazł swojego „bliźniaka genetycznego”. Statystki są nieubłagane - co godzinę w Polsce jedna osoba słyszy diagnozę „nowotwór krwi”. Niestety, z powodu epidemii koronawirusa sytuacja pacjentów stała się jeszcze bardziej skomplikowana, a nasza praca wymaga jeszcze większego zaangażowania, aby pomoc chorym mogła dotrzeć w każdy zakątek świata.

„Każdy dzisiaj zadaje sobie pytanie jak będzie wyglądała rzeczywistość po koronawirusie. Czy w przypadku naszych darczyńców będziemy mogli liczyć nadal na wsparcie finansowe idei, , która od 11 lat w Polsce pomogła 8000 pacjentom? Liczymy, że tak, że kiedy firmy zaczną już działać a warunki do przeprowadzania akcji rejestracji będą bezpieczne, będą pamiętać o Fundacji DKMS i pacjentach czekających na przeszczepienie. W obliczu obecnego kryzysu jako organizacja wspierająca pacjentów i polską transplantologię, podjęliśmy działania wspierające szpitale oraz lekarzy i pielęgniarki. Wierzymy, że dobro, które wysyłamy wróci do naszych pacjentów ze zdwojoną siłą” - mówi Ewa Magnucka-Bowiekiwicz, Prezes Fundacji DKMS w Polsce.

Podobne wpisy