Od 20 do 29 września, czyli dokładnie przez 10 dni, trwało wyzwanie #10za10 zainicjowane przez Fundację DKMS. Kampania digitalowa i współpraca z 10-cioma influencerami miała na celu zwiększenie liczby osób zarejestrowanych w bazie potencjalnych Dawców szpiku.
W wyzwaniu wzięło udział 10 znanych internautom twarzy: Olga Kalicka, Ania Bardowska, Kasia Szklarczyk, Ola Kot, Karol Kłos, Majkelso, Dodo Knitter, Mikołaj Sondej, Hania Sywula, Łukasz Podlinski. W czasie tych 10 dni zarejestrowało się prawie 6 tys. osób. Materiały kampanii zostały wyświetlone 2,1 miliona razy.
Dlaczego #10za10? Każdego roku z bazy potencjalnych Dawców szpiku Fundacji DKMS wykluczanych jest, z powodów niezależnych od nich, 10 000 zarejestrowanych osób. Powody wykluczenia z bazy to m.in. zmiana stanu zdrowia, wyjazd za granicę lub osiągnięcie maksymalnego wieku pozwalającego na zostanie Dawcą szpiku. Każda z tych osób to stracona szansa na wyleczenie dla chorych na nowotwory krwi.
Celem akcji było zapełnić tę lukę i w ciągu 10 dni zachęcić 10 000 osób do zarejestrowania się w bazie Fundacji DKMS. Każda rejestracja jest ważna, bo każdy może uratować komuś życie. Na świecie co 27 sekund, a w Polsce co 40 minut jedna osoba dowiaduje się, że choruje na nowotwór krwi. Często jedyną szansą na wyleczenie jest przeszczepienie komórek macierzystych od niespokrewnionego Dawcy. A nie jest łatwo go znaleźć. Na całym świecie jest ponad 38 milionów potencjalnych Dawców szpiku, ale nadal nie wszyscy Pacjenci znajdują swojego „bliźniaka genetycznego”.
Kampania miała również na celu zwiększyć świadomość na temat tego, kto może zostać potencjalnym Dawcą szpiku, jakie są metody pobrania komórek macierzystych , a także jak wygląda przeszczepienie szpiku.
Wszystkie informacje na temat wyzwania #10za10 można znaleźć na: www.dkms.pl/10za10.