#DajCzerwone na Walentynki!

Walentynki to wyjątkowy czas. Czas dawania i dzielenia się dobrymi uczuciami. Pary świętują przy świecach, seanse kinowe są oblegane, każdy wręcza też drobne podarunki - symbole uczucia i troski, obowiązkowo czerwone. Czerwień to kolor miesiąca - i nie ma się czemu dziwić, w końcu to kolor miłości. Ale nie tylko. Czerwień to także kolor krwi, w której znajdują się życiodajne komórki macierzyste i kolor Fundacji DKMS.

Ostatnia aktualizacja: 05.03.2021

Walentynki to wyjątkowy czas. Czas dawania i dzielenia się dobrymi uczuciami. Pary świętują przy świecach, seanse kinowe są oblegane, każdy wręcza też drobne podarunki - symbole uczucia i troski, obowiązkowo czerwone. Czerwień to kolor miesiąca - i nie ma się czemu dziwić, w końcu to kolor miłości. Ale nie tylko. Czerwień to także kolor krwi, w której znajdują się życiodajne komórki macierzyste i kolor Fundacji DKMS. Właśnie dlatego w okresie walentynkowym ruszyliśmy z akcją #DajCzerwone, w ramach której w szczególny sposób chcemy zachęcić wszystkich do podarowania chorym wyjątkowego prezentu i zarejestrowania się jako potencjalny dawca szpiku.

Akcja rozpoczęła się 10 lutego happeningiem przeprowadzonym w centrum Warszawy. Tego dnia na warszawskich ulicach można było spotkać białe serca, zachęcające, aby dodać im odrobinę czerwieni. Za pomocą sprayów i flamastrów każdy przechodzień mógł dodać sercom czerwieni i przywrócić im życie. Przy okazji happeningu przeprowadzona została akcja edukacyjna. Każdy z uczestników otrzymał informację o tym, jak może pomóc chorym na nowotwory krwi.

O #DajCzerwone jest też głośno na portalach społecznościowych. Przez cały tydzień, od 13 do 17 lutego w kanałach społecznościowych fundacji pojawiają się dedykowane akcji posty, każdego dnia pojawia się także historia kolejnej pary związanej z Fundacją DKMS - są to prawdziwe historie naszych wolontariuszy, którzy poznali się podczas organizacji Dni Dawcy Szpiku, Pacjentów, których fundacja wspiera, czy wreszcie osób, które wspierają nas.

„Czerwone” postanowili podarować także blogerzy i użytkownicy Instagrama, którzy nagłaśniają akcję w swoich kanałach social media i na blogach. Ci pierwsi pokazując walentynki, które zostały do nich przesłane od Fundacji DKMS, ci drudzy zamieszczając zdjęcia z białym sercem i znakiem fundacji i zachęcając do rejestracji na stronie dedykowanej akcji www.dkms.pl/dajczerwone .

Mamy nadzieję, że dzięki akcji informacja o idei dotrze do kolejnych osób, które zdecydują się podzielić częścią siebie i podarować coś najcenniejszego, niczego przy tym nie tracąc.

Serdecznie dziękujemy również BloSilesia oraz Indahash za charytatywne wsparcie akcji.

Podobne wpisy
Ta strona została zaktualizowana. Prosimy odśwież ją.