Nowa odsłona kampanii #niesamowiteuczucie oparta jest na historiach Dawców szpiku, którzy dali szansę na życie chorym, potrzebującym przeszczepienia krwiotwórczych komórek macierzystych.
Po sukcesie kampanii edukacyjnej „Vs Życie” portal NOIZZ i Fundacja DKMS kontynuują współpracę, której celem jest popularyzowanie idei dawstwa szpiku. Nowa odsłona kampanii #niesamowiteuczucie oparta jest na historiach Dawców szpiku, którzy dali szansę na życie chorym, potrzebującym przeszczepienia krwiotwórczych komórek macierzystych. W ramach akcji „To #niesamowiteuczucie uratować komuś życie” we Wrocławiu i Warszawie powstały dwa kolorowe murale - autorstwa dwóch znanych artystów. Elementem kampanii jest również spot, z udziałem Dawców – Oli i Kuby, którzy dali szansę na życie Brazylijce i Amerykaninowi.
Pierwszy mural powstał przed wejściem do Arkad Wrocławskich i przedstawia wielobarwne, rozłożyste skrzydła. Autorem grafiki jest Michał Węgrzyn „Demenz”, artysta wizualny, absolwent malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Skrzydła zostały namalowane na specjalnej konstrukcji, przymocowanej do elewacji budynku. Ich ekspozycja zaplanowana jest do 9 września.
Druga grafika powstała przy Moście Poniatowskiego, na bulwarach wiślanych w Warszawie. Jest to mural 3D, autorstwa Krystiana Ścigalskiego, artysty, kryjącego się pod pseudonimem WHY DUCK. Inspiracją do stworzenia obu murali były historie Dawców szpiku z Fundacji DKMS, którzy podzielili się życiodajnym szpikiem z Pacjentami chorymi na nowotwory krwi. Inspiracją wrocławskiego muralu jest Aleksandra Ficek - pielęgniarka z oddziału onkologicznego, a w Warszawie Mistrz Polski w grę w Zośkę – Jakub Grabarczyk. Obie prace mają zachęcać przechodniów do robienia sobie zdjęć na tle kolorowych rysunków oraz udostępniania ich w mediach społecznościowych, żeby w ten sposób promować ideę walki z nowotworami krwi i pokazywać solidarność z chorymi. Pracownicy Fundacji DKMS, faktyczni Dawcy szpiku oraz Redakcja NOIZZ! wspólnie zainaugurowali kolejną odsłonę akcji edukacyjnej, skierowanej do młodych odbiorców, spotykając się na bulwarach Wiślanych. Uczestnicy robili sobie zdjęcia na tle skrzydlatego muralu 3D „To #niesamowiteuczucie uratować komuś życie”, a następnie udostępniali je w social mediach. To była także okazja do świętowania siedmiotysięcznej donacji od Dawcy z bazy Fundacji DKMS, który tego dnia w Gliwicach oddał swoje krwiotwórcze komórki macierzyste śmiertelnie choremu Pacjentowi z Francji.
W ramach działań komunikacyjnych NOIZZ, na stronie www.vs-zycie.noizz.pl będzie można zapoznać się z historiami czwórki bohaterów – Dawców szpiku - oraz specjalnie stworzonymi na tę okazję dwoma krótkimi, edukacyjnymi materiałami wideo. Całą akcję zainaugurował spot z udziałem Aleksandry Ficek i Jakuba Grabarczyka.
W nowej edycji opieramy projekt na historiach Dawców, którzy uratowali komuś życie, oddając swój szpik. Chcemy pokazać, że to może być każdy z nas, że jest to bardzo proste i bezbolesne, a rejestrując się, jako potencjalny Dawca szpiku, możemyofiarować innej osobie to, co jest najważniejsze – życie – powiedziałMichał Bachowski, creative content manager NOIZZ.
Kampania „Historie, które uskrzydlają”, podobnie jak „Vs Życie”, skierowana jest do młodych odbiorców. Głównym celem akcji jest zachęcenie innych do rejestracji w bazie Fundacji DKMS, jako potencjalny Dawca szpiku, ale także obalanie mitów, związanych z dawstwem szpiku – mówi Agnieszka Zielonka z Fundacji DKMS, odpowiedzialna za stronę merytoryczną projektu.
Akcja ma charakter edukacyjny, a jej ciekawa forma – barwne murale – ma uświadamiać odbiorcom, jak ważna jest idea dawstwa szpiku, w kontekście walki z nowotworami krwi, i ile kolorów może wnieść do życia chorych - „bliźniak genetyczny”.