PGNiG Superliga rozpoczyna Akcję Partnerską z Fundacją DKMS

Niektórzy od zawsze czuli, że są po to by pomagać innym, a uratowanie czyjegoś życia wbrew pozorom nie jest aż tak trudne. Jednym ze sposobów, aby stać się prawdziwym bohaterem, jest podzielenie się z chorym swoim szpikiem. Ambasadorzy PGNiG Superligi przez cały październik będą do tego zachęcać. 17 zawodników PGNiG Superligi zostało Ambasadorami Akcji Partnerskiej z Fundacją DKMS.

04.03.2021

Niektórzy od zawsze czuli, że są po to by pomagać innym, a uratowanie czyjegoś życia wbrew pozorom nie jest aż tak trudne. Jednym ze sposobów, aby stać się prawdziwym bohaterem, jest podzielenie się z chorym swoim szpikiem. Ambasadorzy PGNiG Superligi przez cały październik będą do tego zachęcać.

17 zawodników PGNiG Superligi zostało Ambasadorami Akcji Partnerskiej z Fundacją DKMS. Do rejestracji w Bazie Potencjalnych Dawców DKMS będą zachęcać: Filip Fąfara (NMC Górnik Zabrze), Roman Pożarek (Piotrkowianin Piotrków Trybunalski), Tomasz Pietruszko (MKS Zagłębie Lubin), Krzysztof Tylutki (Chrobry Głogów), Antoni Łangowski (Gwardia Opole), Artur Bożek (MKS Kalisz), Krzysztof Lijewski i Mateusz Kus (PGE VIVE Kielce), Michał Daszek (ORLEN Wisła Płock), Marcin Teterycz (Sandra Spa Pogoń Szczecin), Piotr Adamczak (Meble Wójcik Elbląg), Mikołaj Krekora (KPR Legionowo), Robert Kamyszek (Spójnia Gdynia), Piotr Masłowski (Azoty-Puławy), Michał Chodara (Stal Mielec), Przemysław Rosiak (MMTS Kwidzyn), Jacek Sulej (Wybrzeże Gdańsk).

Współpraca z Fundacją DKMS jest to dla Superligi kolejny krok w realizacji naszych założeń komunikacyjnych, które poza promocją dyscypliny, są nastawione na zaangażowanie w działania charytatywne czy niosące pomoc innym – mówi Justyna Woja, rzecznik prasowy PGNiG Superligi – Nasi zawodnicy są charyzmatyczni i pomogą dotrzeć do grupy odbiorców, która może być dzięki naszym działaniom odwiedzi stronę Fundacji DKMS i zarejestruje się jako potencjalny Dawca szpiku.

W ciągu 8 lat liczba potencjalnych dawców szpiku, zarejestrowanych w polskich bazach wzrosła z 40 tys. do 1,3 mln osób, z czego 1,2 mln to dawcy Fundacji DKMS. Przy 30 mln potencjalnych Dawców na całym świecie, Polacy stanowią silną grupę ponad 4% wszystkich zarejestrowanych. To doskonale ilustruje jak bardzo w ostatnich latach zwiększyła się świadomość i wiedza Polaków na temat dawstwa szpiku i komórek macierzystych. Niestety wciąż pojawiają się pacjenci, dla których przeszczep to jedyna szansa na przeżycie. Ambasadorzy PGNiG Superligi będą edukować jak zostać Dawcą i jakie kroki należy podjąć w tym celu.

Zawodnicy swój udział w akcji przypieczętowali odbiciem dłoni, dołączyła do nich Prezes Fundacji DKMS Ewa Magnucka- Bowkiewicz

Sportowcy to młodzi ludzie z pasją, prowadzą na co dzień walkę, żeby osiągać lepsze rezultaty i dzięki temu są w stanie dać genialny przykład młodym ludziom w Polsce. Pacjent chory na nowotwory krwi także toczy codzienną walkę …o życie, w której niejednokrotnie jedyną szansą na zdrowie jest przeszczep szpiku od niespokrewnionego Dawcy. Prawdopodobieństwo znalezienia zgodnego Dawcy wynosi 1 : 20 000,a w rzadkim genotypie nawet 1 do kilku milionów. To właśnie sprawia, że poszukiwania „bliźniaka genetycznego” są takie trudne. Dlatego tak ważne jest aby do grona potencjalnych Dawców dołączały nowe osoby i bardzo cieszy nas, że PGNiG Superliga będzie wspierała nas w tej misji - podsumowuje współpracę Prezes Fundacji.

W październiku, podczas 7. i 8. serii gier, PGNiG Superliga szczególnie zaangażuje się w promocję działań DKMS. Na meczach kibice mogą się zarejestrować, znajdując stanowisko DKMS w halach, a 10 października mecz PGE VIVE Kielce i NMC Górnika Zabrze będzie miał szczególną oprawę związaną z ideą bycia dawcą szpiku. Będzie to Mecz Dawcy Szpiku.

Zapraszamy do udziału w wyzwaniu, do którego zachęcają Ambasadorzy. Formuła jest prosta – Ambasadorzy odbijali swoją dłoń i teraz będą nominować do tego kolejne 3 osoby. Zadaniem jest opublikowanie filmu, zdjęcia z odbijania dłoni i nominacja następnych osób. Wszyscy, którzy podejmą się wyzwania mogą wysyłać odbicie swojej dłoni na adres media@pgnig-superliga.pl. Na zakończenie akcji przygotujemy plakat ze wszystkimi przesłanymi odbiciami.

Podobne wpisy