Czerwony to kolor Świąt Bożego Narodzenia oraz Fundacji DKMS. #DAJCZERWONE natomiast to nasza przedświąteczna akcja, która rozpoczęła się 15 grudnia 2016r. Jej celem jest promowanie idei dawstwa oraz zachęcanie do rejestracji w bazie potencjalnych Dawców szpiku i komórek macierzystych Fundacji DKMS. Akcja objęła social media, blogosferę oraz heppening z białymi Świętymi Mikołajami spacerującymi po Krakowskim Przedmieściu w Warszawie. Poprzez akcję chcemy pokazać ludziom jak blado, smutno i nijako wyglądałby świat bez koloru czerwonego i jak wiele może zmienić dodanie właśnie tej barwy.
Czerwony to kolor Świąt Bożego Narodzenia oraz Fundacji DKMS. #DAJCZERWONE natomiast to nasza przedświąteczna akcja, która rozpoczęła się 15 grudnia 2016r. Jej celem jest promowanie idei dawstwa oraz zachęcanie do rejestracji w bazie potencjalnych Dawców szpiku i komórek macierzystych Fundacji DKMS. Akcja objęła social media, blogosferę oraz heppening z białymi Świętymi Mikołajami spacerującymi po Krakowskim Przedmieściu w Warszawie.
Poprzez akcję chcemy pokazać ludziom jak blado, smutno i nijako wyglądałby świat bez koloru czerwonego i jak wiele może zmienić dodanie właśnie tej barwy. – powiedziała Agnieszka Zielonka, Specjalista ds. e-marketingu Fundacji DKMS.
Dlatego na dwa dni wszystkie kanały społecznościowe Fundacji DKMS stały się śnieżnobiałe, a narrację na facebooku fundacji przejął biały Święty Mikołaj. Kilka dni później, w niedzielę 18 grudnia br., spacerował on w towarzystwie swojego brata bliźniaka po Krakowskim Przedmieściu w Warszawie. Biali Święci Mikołajowie zachęcali przechodniów do tego, aby dali im „trochę czerwonego”. Za pomocą czerwonych mazaków i spray’ów można było w dowolny sposób ozdobić ich szaty. Wydarzenie cieszyło się szczególnym zainteresowaniem dzieci, które tłumnie oblegały Mikołajów i kolorowały ich stroje. Około godziny 15.00 udało się pomalować obu Mikołajów i przywrócić ich płaszczom piękną czerwoną barwę. Tak przygotowane mogły spokojnie zakończyć spacer i zbierać siły na wigilijne wizyty w domach grzecznych dzieci oraz na rozdawanie prezentów.
Spacerujący Mikołajowie promowali ideę dawstwa szpiku i krwiotwórczych komórek macierzystych oraz zachęcali do rejestracji w bazie potencjalnych Dawców Fundacji DKMS. Pokolorować Mikołaja mógł jednak oczywiście każdy, nawet jeśli był już zarejestrowany w bazie fundacji, tym samym też pokazywał wsparcie dla idei dawstwa.
Do akcji dołączyli również blogerzy, którzy napisali na jej temat bardzo ciekawe felietony oraz na swoich profilach społecznościowych pomagali w jej promocji. Byli to m.in. Kuba Jankowski, Lawendowy Dom, Kameralna, Aniazmienia, RunEat oraz Żudit.
Wierzyliśmy w to, że wspólnymi siłami uda się nam przywrócić Mikołajom kolory, a chorym na nowotwory krwi podarować kolejne szanse na życie. – podsumowała ideę akcji #DajCzerwone Agnieszka Zielonka.