DPD Polska szuka „genetycznych bliźniaków” dla pacjentów czekających na przeszczepienie szpiku

12 Lipiec 2019

DPD Polska wspiera walkę z nowotworami krwi! We wszystkich oddziałach i sortowniach DPD Polska odbyły się akcje rejestracji potencjlanych Dawców szpiku. Wspólnie udało nam się zarejestrować 802 pracowników i współpracowników firmy, którzy wyrazili swoją gotowość do podzielenia się cząstką siebie z potrzebującymi przeszczepienia Pacjentami. 
„Pomysł zorganizowania „Dnia dawcy” w DPD Polska zrodził się oddolnie, z inicjatywy jednego z pracowników DPD. Przystępując do niego, dołączyliśmy do grona firm i organizacji pozarządowych zaangażowanych na rzecz osób chorych na nowotwory krwi. Znalezienie genetycznego bliźniaka nie jest łatwe. Cieszymy się, że mogliśmy wpłynąć na poprawę statystyk i okazać solidarność z chorymi na całym świecie - mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska – w trakcie projektu okazało się, że jeden z kurierów DPD Polska dwa lata temu oddał szpik, dając szansę na życie pacjentowi ze Stanów Zjednoczonych. Dziś jest  Ambasadorem akcji DKMS promującej projekt wśród młodzieży szkolnej pod hasłem #KOMÓRKOMANIA” – dodaje
 
DPD Polska wsparła także  finansowo Fundację DKMS, gdyż zarejestrowanie i przebadanie każdej osoby w bazie to koszt 180 zł. Firma poprzez darowiznę finansową, pomogła pokryć koszty rejestracji i typizacji nowych potencjalnych dawców.
 
W Polsce co godzinę jedna osoba dowiaduje się, że ma nowotwór krwi. Wiele z tych osób będzie potrzebowało przeszczepienia szpiku. 25% pacjentów ma szansę znaleźć zgodnego dawcę w rodzinie. Dla reszty pacjentów, szansą na życie są bazy dawców niespokrewnionych. Od początku działalności Fundacji DKMS w Polsce, ponad 6800 dawców oddało  szpik lub komórki macierzyste osobom niespokrewnionym i tym samym podarowało im szansę na życie.
DPD Polska jest częścią DPD group, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku.