Vienio, Karolina Czarnecka, Kamp! w nowej kampanii społecznej „Vs Życie”

30 Styczeń 2019

Nic nie jest tak ważne jak życie, a możliwość jego ratowania najwspanialszym osiągnięciem przekonują bohaterowie w nowej kampanii społecznej Fundacji DKMS „Vs Życie”. W działania zaangażowali się Kamil Nożyński, Vienio, Kamp!, Bartek Mirecki, Robert Karaś oraz Valerjan Romanowski. Karolina Czarnecka opowiada o zabiegu oddania szpiku: "Zadzwonili po 9 latach. Nie było to dla mnie wielkie poświęcenie"

W nowej kampanii społecznej „Vs Życie”  osobowości ze świata filmu, muzyki i sportu, opowiadają co zmotywowało ich do promowania idei dawstwa szpiku i zarejestrowania się w bazie dawców szpiku Fundacji DKMS. Na stronie  akcji społecznej

www.vs-zycie.noizz.pl ambasadorowie kampanii mówią  o swoich życiowych osiągnięciach, sukcesach i powodach do dumy, przekonują jednak, że uratowanie komuś życia jest największym osiągnięciem, bo nie ma nic cenniejszego Vs Życie. Do akcji włączyli się, zarejestrowani w bazie Fundacji DKMS:  Kamil Nożyński (zarał główną rolę w "Ślepnąc od świateł"), raper Vienio, członkowie grupy Kamp!, Bartek Mirecki (kierowca rajdowy), Robert Karaś (thriatlonista), Valerjan Romanowski (rowerzysta wyczynowy) oraz Karolina Czarnecka (piosenkarka i aktorka), która oddając swój szpik, dała choremu na nowotwór krwi szansę na nowe życie.

Karolina to dawczyni, która podzieliła się cząstką siebie z potrzebującym przeszczepienia pacjentem dzieli się swopja historia

Karolina Czarnecka w bazie Fundacji DKMS zarejestrowała się 9 lat temu na zlocie motocyklowym, zdążyła już o tym zapomnieć, kiedy w ubiegłym roku odebrała telefon z pytaniem czy podtrzymuje decyzję oddaniu szpiku dla śmiertelnie chorego pacjenta. Choć boi się igieł, pobierania krwi, nie wahała się długo:  kiedyś chciałam oddać krew, ale zasłabłam w busie. To samo spotkało mnie podczas wkuwania wenflonu. Ze szpikiem jest jednak zupełnie inaczej, ludzie wyolbrzymiają ten zabieg, podtrzymują mit "wielkiej strzykawki". A to zupełnie coś innego- przekonuje piosenkarka-Kiedy koordynatorka  Fundacji DKMS powiedziała mi, że niewielki procent osób w ich bazie ma szansę oddać szpik, to stało się dla mnie jasne, że muszę pomóc. 

Wiedziałam, że ktoś na to czeka.

W moim przekonaniu nie miałam żadnego wyboru, choć fundacja nie wywierała żadnej presji. Piosenkarka oddała szpik metodą z talerza kości biodrowej, stosowaną jedynie w 20% wszystkich procedur-  Po operacji odczuwałam lekki zjazd emocjonalny i ogólny dyskomfort. W tym momencie dostałam telefon, w którym koordynator z Fundacji DKMS poinformował mnie, kim jest biorca, oczywiście bez szczegółów pozwalających na identyfikację. To był bardzo uduchowiony moment, poczułam pewną bliskość. Chciałam bardzo poznać tę osobę, chciałam otoczyć ją opieką. Ta informacja postawiła mnie na nogi.

Ideą akcji VS Życie jest pokazanie odbiorcom, że sukcesy, fejm, osiągnięcia, stają się mało istotne vs Życie, ale możliwość uratowania komuś życia jest największym osiągnięciem. Co godzinę jedna osoba w Polsce dowiaduje się, że ma białaczkę i może umrzeć. Realną pomocą dla chorych może być rejestracja w bazie dawców szpiku www.dkms.pl/pl/zostan-dawca   Dlatego Fundacja DKMS wraz z NOIZZ.PL i bohaterami kampanii edukują na temat dawstwa szpiku i zachęcają do rejestracji, jako potencjalny dawca szpiku. 

Wierzymy, że nic nie jest tak ważne jak życie, a możliwość jego ratowania jest najwspanialszym osiągnięciem - dokonaniem, z którego czerpie się dumę, satysfakcję i poczucie spełnienia, którego nie da żaden inny sukces. Życie jest wartością najwyższą i demokratyczną, bo każdy ma je tylko jedno - mówi Aleksandra Pawlińska, koordynator kampanii z ramienia Media Impact.

Na potrzeby kampanii powstały między innymi wywiady z ambasadorami akcji, materiały edukacyjne oraz spot promocyjny www.vs-zycie.noizz.pl