Kontakt z Pacjentem

Informacje o stanie zdrowia Pacjenta po przeszczepieniu szpiku

W większości przypadków możesz starać się o uzyskanie pierwszych informacji o stanie zdrowia Pacjenta już po 3 miesiącach od pobrania (po 100 dobie od transplantacji).

Ostatnia aktualizacja: 29.10.2021

W zależności od kraju i kliniki uzyskanie odpowiedzi może potrwać, ponieważ po przeszczepieniu Pacjenci często są poddawani dalszemu leczeniu w innych placówkach. Niektóre kliniki i kraje nie udzielają żadnych lub tylko jednorazową informację na temat stanu zdrowia Pacjenta albo też w określonym momencie kończy się możliwość kierowania takich zapytań. Niezwłocznie po uzyskaniu informacji o stanie zdrowia Pacjenta przekażemy Ci je. Jeżeli nie chcesz otrzymywać żadnych informacji o stanie zdrowia Pacjenta, poinformuj nas o tym, a informacje nie będą Ci przekazywane.

Anonimowy kontakt między Dawcą a Pacjentem możliwy jest od momentu przekazania komórek macierzystych. Również w tym przypadku w niektórych krajach istnieją wyjątki. Kontakt anonimowy jest prowadzony w formie pisemnej. Fundacja i Ośrodek Transplantacyjny pełnią rolę pośrednika. Jeśli kraj, w którym przebywa Pacjent, dla którego oddałeś komórki zezwala na anonimową korespondencję, możesz wysłać nam list, a my przekażemy go do ośrodka leczącego Pacjenta. Każdy list musi zostać przeczytany przez pracownika Fundacji, żeby sprawdzić, czy nie zawiera informacji, które łamałyby zasadę anonimowości.

Pamiętaj o tym, że na odpowiedź zazwyczaj trzeba poczekać. Może również być tak, że Pacjent nie odpisze na Twoją korespondencję. Powoduje to rozczarowanie i często też brak zrozumienia. Należy jednak pamiętać, że Pacjent być może potrzebuje więcej czasu na reakcję, gdyż jest jeszcze poddawany intensywnej terapii i w związku z tym nie jest w stanie odpowiedzieć na list albo nie życzy sobie jakiegokolwiek kontaktu.

CZY I KIEDY MOŻEMY PRZEKAZAĆ INFORMACJE O STANIE ZDROWIA BIORCY?


Ta strona została zaktualizowana. Prosimy odśwież ją.