„Krwinek i jego wielka misja ratunkowa”

23 Październik 2015

26 października to dzień na całym świecie zadedykowany donacji i transplantologii. Z tej okazji Fundacja DKMS Polska wraz z portalem Interia ma zaszczyt przedstawić nowego superbohatera! Piotr Adamczyk wziął udział w specjalnej misji ratunkowej, by udowodnić, że ratując czyjeś życie, zyskujemy osobistą satysfakcję.

„Krwinek i jego wielka misja ratunkowa” to edukacyjna bajka dla małych i dużych, czytana przez niezrównanego Piotra Adamczyka, który od dłuższego czasu jest zaangażowany w misję poszukiwania dawców szpiku dla każdego potrzebującego przeszczepienia pacjenta. Aktor będąc ambasadorem Fundacji DKMS Polska dziś staje się odtwórcą nowego superbohatera - Krwinka.
Bajka opowiedziana przez aktora, nagrana w postaci audiobooka, jest głównym elementem kampanii społecznej Interii i Fundacji DKMS Polska propagującej ideę dawstwa szpiku. Bajka jest dostępna również w formie pdf z ilustracjami.

POSŁUCHAJ BAJKI LUB POBIERZ PDF

Dawca szpiku? Przeszczep? Rak krwi? – pyta Piotr Adamczyk. - Jeśli nadal nie do końca rozumiesz o co w tym wszystkim chodzi, posłuchaj bajki, którą dla Ciebie przeczytałem. Bajki o superbohaterze, który wyłoży Ci kawę na ławę, byś przyswoił, zrozumiał i podał tę wiedzę dalej. Ty także masz szansę zostać kimś SUPER - Robiąc tak niewiele możesz zrobić tak wiele - uratować czyjeś życie.

Przedstawiona w bajce historia w sugestywny sposób opowiada jak działa układ krwiotwórczy i jak ważna jest kwestia gotowości oddania swojego szpiku osobom chorym na raka krwi. W opowieści podejmowane są najważniejsze kwestie związane z chorobą, takie jak genetyczny bliźniak - dawca. Na przykładzie portretu rodziny Erytrocytywiczów, Trombocytywiczów oraz Leukocytywiczów, które tworzą wielkie rody, czy portretów mniejszych klanów zamieszkujących krainę Krwioobiegu - Limfocytowskich i Monocytowskich, bajka tłumaczy dzieciom, jak ważne jest pomaganie innym, a dorosłych namawia do rejestrowania w bazie niespokrewnionych dawców krwiotwórczych komórek macierzystych Fundacji DKMS Polska.

Autorką bajki „Krwinek i jego wielka misja ratunkowa” jest Agnieszka Łopatowska, dyrektor segmentu lifestyle w Grupie Interia.pl, a ilustrację przygotowała Anna Rudka. Panie po mistrzowsku oddały to co grupa Interia chciała zakomunikować swoim odbiorcom, by wesprzeć ideę dawstwa szpiku. Dzięki temu w dziecinnie prosty sposób podniesiona zosanie świadomość problemu, jakim jest źle funkcjonujący szpik kostny chorego na raka krwi pacjenta.

Współpraca z Fundacją DKMS oraz Piotrem Adamczykiem pozwala na przypomnienie naszym użytkownikom jak ważny jest temat dawstwa szpiku - mówi Mateusz Nowak, senior brand manager w Grupie Interia.pl. - Jeśli w ten sposób uda się pomóc uratować choć jedno życie – warto to robić. Audiobooka oraz pdf bajki można pobrać pod adresem www.misjaratunkowa.interia.pl. Wystarczy jedynie podzielić się informacją ze znajomymi na facebooku. Więcej informacji o wspólnej akcji Interii i DKMS znajduje się na stronie www.mamdziecko.interia.pl/raport-zostan-dawca/